close
像我這樣健忘的人!
終於還是忘記在指定的日期交稅!
等到馬汀幫我想起來後
幫我用信用卡繳了稅!
我就收到一封逾期罰款書!

今天是香港年後的第一個上班日!
馬汀就提醒我要打電話給稅務局!
請問他們是否可豁免我的罰款!
我打電話後 很快有人接聽我電話!
告訴我只需要寄郵件給他們 他們會幫我處理!
也不需要先繳交罰款!

剛發了郵件!
馬上就收到以下的自動回覆信件


This message is an acknowledgement of receipt of your e-mail.
Your e-mail will be forwarded to the responsible officer for processing/reply. We pledge to give reply to enquiries as soon as possible and generally not later than 7 working days on simple matters and 21 working days on technical matters.
With effect from January 2009, we issue e-receipts in place of paper receipts for payments of Salaries Tax, Property Tax for solely owned properties, Profits Tax for sole proprietorship businesses and Tax under Personal Assessment. Taxpayers can view their tax payment position via eTAX or other means, for example, bank account records. For details of non-issuance of paper payment receipts, please refer to your tax payment voucher.
Please note that our online services are provided through the Internet under eTAX at GovHK. For details, please visit www.gov.hk/etax.
(The above message is generated by an auto-reply program)
Inland Revenue Department
Hong Kong Special Administrative Region
本局現確認收到你的電郵。你的電郵會轉至有關負責人處理/回覆。
本局承諾會盡快回覆,簡單事宜一般需時不超過7個工作日,技術性事宜不超過21個工作日。
本局由2009年1月起會就薪俸稅、全權擁有物業的物業稅、獨資業務的利得稅及個人入息課稅繳稅,改發電子收據以取代書面收據。納稅人可透過「稅務易」或其他途徑(例如銀行帳戶紀錄)查閱繳稅狀況。有關停發書面收據的詳情請參閱你的稅款繳款單。
本局透過「稅務易」於「香港政府一站通」提供網上稅務服務。詳情請瀏覽www.gov.hk/etax。
(以上訊息由自動回覆糸統發出)
稅務局
香港特別行政區

我在想
這樣的態度 真的很不賴!
至少我知道我的信不會石沉大海!

只是 為什麼香港的政府 一定要先收我下一年度的稅?
還有 如果接電話的服務人員 普通話可以再好一點會更好!

arrow
arrow
    全站熱搜

    wenwen914 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()